Oktatás

AZ ISKOLÁBAN FOLYÓ NEVELŐ-OKTATÓ MUNKA ALAPELVEI, CÉLJAI

Alapelveink

  • Nevelőmunkánk középpontjában a szeretet, a feltétel nélküli elfogadás áll, erre neveljük tanulóinkat is.
  • Pozitív, érzelmekben gazdag iskolai légkört teremtünk, amelyben gyermek és felnőtt egyaránt jól érzi magát, ahol az emberi értékek mind teljesebb kibontakozása valósulhat meg.
  • A legfőbb érték és lehetőség a gyermekek formálódó és formálásra váró személyisége. Fontosnak tartjuk, hogy az értelmi képességek fejlesztése mellett hangsúlyt kapjon a sokszínű, személyiséget gazdagító érzelmi, erkölcsi nevelés.
  • Gazdag tevékenységrendszert kínálunk, amelyben minden gyermek valamilyen téren sikerhez jut. Önbizalmat építünk, hogy az ismeret elsajátítása, a tanulás élményforrást, a felfedezés örömét jelentse a gyermekek számára. Minden gyermekben a jót keressük, arra építünk. Az egyéni képességekhez igazodó differenciált készségfejlesztést – a korrekciós és terápiás eszközök, eljárások alkalmazását az oktatás egész folyamatában – az iskoláztatás tartama alatt mindvégig érvényesítjük.
  • Differenciáltan alkalmazott tananyag és pedagógiai eljárásrendszerrel felzárkóztatjuk a lemaradókat, fejlesztjük a jobbakat.
  • Fontosnak tartjuk, hogy sok pozitív élmény érje a gyermekeket, hogy életterük, az iskola kellemes, barátságos esztétikus legyen. Változatos, élménydús iskolai életről, a szabadidő hasznos és tartalmas megszervezéséről gondoskodunk.
  • Munkánkban nagy hangsúlyt helyezünk a minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférés esélyének növelésére.
  • Megváltozott társadalmi – gazdasági – pedagógiai környezet kívánalmaival összhangban szükségesnek tartjuk az együttnevelés megvalósítását.

 Értékrendünk

Az eddigi munkánk során megfogalmaztunk néhány olyan alapértéket, amelyeket a jövőben is szeretnénk közvetíteni:

  • emberiesség, szeretet
  • tolerancia, önfegyelem
  • őszinteség, bizalom
  • egymás tisztelete
  • segítőkészség
  • becsületesség

 Kiemelt céljaink

  • A gyógypedagógiai ellátás keretében biztosítjuk a sérült gyermekek különleges gondozási szükségletéből adódó iskolai nevelését-oktatását, fejlesztő felkészítését, felzárkóztatását, tehetséggondozását.
  • A tanulók életkorának, állapotának figyelembe vételével juttassuk el őket egyéni képességeik maximumára.
  • Az oktatás keretében felkészítjük diákjainkat az eredményes szocializációra, pályaválasztásra, az önálló életvitelre.

Az intézmény  működési területe:   Elsősorban Gödöllő, másodsorban a tankerülethez tartozó települések.

Intézményünk 12 évfolyamos, sajátos nevelési igényű enyhe, középsúlyos értelmi fogyatékos és autista tanulókat ellátó, gyógypedagógiai nevelési-oktatási intézmény.

Tanulóink a Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Budapesti Tagintézménye Szakértői Bizottságainak javaslatai alapján kerülnek beiskolázásra. Ennek értelmében intézményünk tanulólétszáma a mindenkori áthelyezés függvénye.

Pedagógiai munkánk tartalmát – így pedagógiai programunkat, helyi tantervünket is – alapvetően meghatározza az a tény, hogy sajátos nevelési igényű (enyhe, középsúlyos értelmi fogyatékos és autista) tanulókat nevelünk és oktatunk. Ennek értelmében gyógypedagógiai ellátás keretében biztosítjuk a tanulók iskolai nevelését, oktatását, fejlesztő felkészítését.

Vállaljuk az ügyeletek, szakkörök, sportkörök, nyári táborok megszervezését. Egyéni fejlesztő foglakozásokat, logopédiai, gyógytestnevelői, iskolaorvosi, védőnői szolgáltatást, hitoktatást biztosítunk. Gondoskodunk a tanulók étkeztetéséről is. Intézményünk nevelőtestülete 1994-ben létrehozta a Montágh Imre Sérült Gyermekekért Alapítványt, amely támogatást nyújt az intézmény célkitűzéseinek megvalósításához, a gyermekek szabadidős programjaihoz, táborozásához.

Az iskola kapcsolatai

Köznevelés-irányítás és szervezés intézményeivel való kapcsolatok

  • Dunakeszi Tankerületi Központ (fenntartó, munkáltató 2016. szeptember 1-től)
  • Pest Megyei Kormányhivatal Gödöllői Járási Hivatal

Köznevelésben működő szakmai-társadalmi szervezetekkel való kapcsolat

  • Tanulási Képességeket Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottságok
  • Tormay Károly Egészségügyi Központ
  • Alapszolgáltatási Központok (járás területén)
  • Forrás Szociális Segítő és Gyermekjóléti Szolgálat
  • Közigazgatási és Szociális Iroda (Polgármesteri Hivatal Gödöllő)

Köznevelési intézményekkel való kapcsolat

  • A megyében működő fogyatékos gyermekeket nevelő intézmények:
  • Intézményünknek szorosabb kapcsolata a Vácott, Gyömrőn, Abonyban, Cegléden, Nagykőrösön, Fóton, Erdőkertesen működő iskolákkal van.
  • A város óvodái
  • A város iskolái
  • Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolák

Nem köznevelési intézményekkel való kapcsolat

  • Gödöllő Város Önkormányzata
  • A helyi művelődési intézmények: Művészetek Háza, Könyvtár, mozi, Múzeum, Királyi Kastély.
  • Gödöllői Rendőrkapitányság
  • Gödöllői Roma Nemzetiségi Önkormányzat
  • Gödöllő Város Önkormányzatának Egyesített Szociális Intézménye, Nefelejcs Napközi
  • Gödöllői Kutyasport Egyesület
  • Patrónusház

Kapcsolat a szülőkkel

A gyermekek hatékonyabb fejlesztése érdekében nagy súlyt helyezünk arra, hogy a szülőkkel  a lehető legoptimálisabb kapcsolatot alakítsuk ki.

Csak egységes nevelési, oktatási ráhatások hozhatnak eredményt a gyerekek neveltségi szintjének fejlődésében, ismereteik gazdagodásában. Kiemelten  fontos ez fogyatékos gyermekek esetében.

A szülőkkel való kapcsolattartás több formáját alkalmazzuk. Folyamatos kommunikációval, fogadóórával, nyílt tanítási órákkal próbáljuk a szülőket bevonni a „közös munkába”.

Az iskolánk ünnepségein /karácsony, farsang, anyák napja, évnyitó, évzáró, Montágh Nap/ részt vehetnek a szülők is.