Alaptevékenységek:
A gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenység áthatja az iskolai élet egészét. A nevelő – oktató munkánk mindennapjaiban, a gyermekkel töltött minden mozzanatban érvényesül azzal a céllal, hogy biztosítsa a gyermekeket megillető jogok érvényesülését, a rászorulók esetében védő-óvó intézkedéseket tegyen, fokozott figyelemmel kísérje a veszélyeztetett, a hátrányos helyzetű gyermekek életét.
Buy deca durabolin bodybuilding steroids steroids for sale australia joint injury bodybuilding treatment.
A gyermek- és ifjúságvédelem fő feladata, hogy megelőzze, elhárítsa és enyhítse a gyermek egészséges testi- és személyiségfejlődését gátló tényezőket.
A gyermek- és ifjúságvédelmi munka kiindulópontja a felderítés, az okok feltárása, kezelése. Fontos, hogy a felderítés után a jelzés időben kerüljön a megfelelő segítő szervezethez.
A gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenység a gyermekek életkori szakaszai szerint eltérő.
Bevezető, kezdő szakasz
- tanulók elemi szükségleteinek ellátása a családban (élelem, ruházat, tanszer, pihenés, stb.).
- a tanuló egészséges fejlődéséhez szükséges nevelési légkör biztosítása és a testi, lelki épségének megóvása a családon belül és a családon kívül,
- a tanuló egészségi állapotának figyelemmel kísérése, rendszeres ellátás biztosítása az iskolaorvosi szolgálaton keresztül, az iskolafogászati rendelésekkel, a szakorvosi ellátás (szemészet, fülészet, ortopédia, stb.) és segédeszköz hozzáférhetősége igény szerint,
- a tanuló intézményes ellátása, az iskola valamennyi szolgáltatásának biztosítása (ügyelet, étkezés, fejlesztő foglalkozás, felzárkóztatás, stb.) a tanuló igénye szerint,
- a család szociális és anyagi helyzetének megfelelően a különféle támogatások (pénzbeli és természetbeni) felkutatása, információ nyújtása, a hozzájutás segítése, valamint tanácsadás,
- segítségnyújtás a kultúrált szabadidő eltöltéséhez, az életkoruknak, fejlettségüknek megfelelő rendezvényeken történő részvételhez,
- biztosítani a nyári tábort, ehhez anyagi támogatást keresni,
- a gyermekeket veszélyeztető helyzetben gyors és hatékony intézkedést tenni,
- folyamatosan ellenőrizni a tanulók eredményeit, a rendszeres iskolába járást, szükség esetén eljárást kezdeményezni,
- a szociális hátrányokkal küzdő gyermekeknek segítséget nyújtani a hátrányaik csökkentése érdekében, a szabályok, a normák elfogadása érdekében.
Alapozó, fejlesztő szakasz
- a tanuló erkölcsi, érzelmi, értelmi fejlődését szolgáló családi minta, érzelmi kötődés, törődés figyelemmel kísérése,
- a tanuló kortárs csoporttal való kapcsolatának nyomon követése,
- a gyermek egészségére káros anyagok, szerek használatára, fejlődésére káros életmódra fokozott odafigyelés,
- a hátrányos helyzetű és veszélyeztetett tanulók otthoni életformájának, és ellátásának nyomon követése és ellenőrzése,
- a rendszeres iskolába járás elérése, a tanulmányai befejezése, a pályaválasztás és beiskolázás érdekében,
- a család szociális és anyagi helyzetének megfelelően a különféle támogatások (pénzbeli és természetbeni) felkutatása, információ nyújtása, a hozzájutás segítése, valamint tanácsadás,
- életkorának, fejlettségének megfelelő kulturális programokra mozgósítani,
- nyári tábort szervezni és ehhez anyagi támogatást keresni, folyamatos, őszinte érzelmi kötődést biztosítani, amelyben problémáit nyíltan feltárhatja.
- folyamatos, őszinte érzelmi kötődést biztosítani, amelyben problémáit nyíltan feltárhatja.
Alkalmazott módszerek:
- többszöri családlátogatás, nevelési segítség, tanácsadás,
- a Családsegítő Szolgálat szolgáltatásainak igénybevételére javaslat,
- a Gyermekjóléti Szolgálat szolgáltatásainak igénybevételére javaslat,
- javaslat a gyermek ideggondozói, gyermekpszichiátria vizsgálatra,
- segélykérelem kezdeményezése, illetve kérelem véleményezése,
- javaslat a gyermek védelembe vételére,
- kezdeményezés a gyermek gyermekvédelmi gondoskodásba vételére,
- a gyermek súlyos bántalmazása, abúzus gyanúja esetén rendőrségi feljelentés,
- fejlesztő csoport létrehozása,
- egyéni fejlesztés.
Intézményünk megbízott gyermekvédelmi felelőse:
Boda Anita igazgató helyettes – Szakiskola vezető
Gyermekvédelmi kapcsolataink:
FORRÁS Szociális Segítő és Gyermekjóléti Szolgálat
2100 Gödöllő, Tessedik Sámuel út 4.
Polgármesteri Hivatal Közigazgatási és Szociális Iroda
2100 Gödöllő, Szabadság tér 7.